Elämäni tärkeitä asioita

lauantaina, syyskuuta 10, 2016


Avomieheni on parasta mitä elämässäni on tapahtunut. Olemme selvinneet yhdessä elämäni vaikeistakin ajoista ja uskon, että tulemme selviämään vielä pitkän matkan. Olemme opettaneet toisiamme. Olemme keränneet huikeita muistoja kuluneen neljän vuoden aijalta, ja niin tulemme tekemään tulevaisuudessakin.


Omaa kotia rakastaa jokainen. Jos koti ei tunnu sellaiselta, jonne haluaa rankan työpäivän jälkeen palata. Ei sitä voi kodiksi kutsua. Itse rakastan kotiani. Kodilla ei ole väliä, onko se siisti vai sotkuinen. Tiedän aina kotiin tullessani, että täällä minua arvostetaan ja rakastetaan. Olen saanut jo vuoden ajan tuntea, kuinka hyvältä tuntuu päästä kotiin. Kotiin, jonka jakaa ihmisen kanssa, ketä rakastaa sanoinkuvaamattoman paljon.


Äiti on opettanut elämässäni kaiken mitä minun tulee tietää. Vaikka lähdin kotoa maailmalle jo 15 vuotiaana, en tehnyt sitä huonosta olosta tai vapauden halusta. Tein sen, koska se tuntui oikealle päätökselle. Äitini on tukenut minua kaikissa päätöksissä, joita olen tehnyt. Tuntuu, kuin olisin koko elämäni velkaa äidilleni. 


Tämä saattaa hämmentää monia. Minulle koulu on yksi tärkeimmistä asioista elämässäni. En aina innostu läksyistä tai varsinkaan koeviikoista. Kuitenkin, kaikki mitä olen oppinut, on suurimmaksi osin saatu koulun penkeiltä. Koulussa näen kavereita, keitä en välttämättä näe ikinä koulun ulkopuolella. Samalla tuntuu, että minulla oma porukka johon kuulun ja missä minua arvostetaan omana itsenäni. 


Olen oikeastaan aina pitänyt ystäviä itsestäänselvyytenä. Toisilla niitä on enemmän, toisilla taas vähemmän. Pidän itsekseen olosta, joten en tunne oloani yksinäiseksi. Arvostan hetkiä, jolloin saan olla rauhassa itseni kanssa. Lukio on kuitenkin opettanut minulle, kuinka upeaa on omistaa monia ystäviä. Ystävät opettavat, tukevat ja auttavat kaikessa. Nyt osaan arvostaa ystäviäni suunnattoman paljon! 


Muutamia vuosia sitten, en voinut ymmärtää, miten joku voi pitää kahvista. Nykyään omat päiväni eivät lähde ollenkaan käyntiin, jos en saa nauttia kupillista kahvia. Olen myös hämmästynyt, kuinka huomaan pitäväni tietyn merkin kahvista, enemmän kuin toisesta. En ikinä ymmärtänyt, kun äitini sanoi jonkun kahvimerkin kahvin olevan pahaa. Nyt ymmärrän.


Tärkein asia, mitä olen viimeisen vuoden aikana ymmärtänyt ja oppinut, on itsensä rakastaminen. Olen ruvennut ymmärtämään itseäni ja mitä tarpeita minulla on. Kuuntelen nykyään itseäni paljon paremmin ja oloni on todella hyvä! Osaan arvostaa kaikkea mitä minussa on. Olen löytänyt itsestäni taitoja, joita en tiennyt olevan olemassa. Tällä hetkellä voin sanoa, että rakastan itseäni ja olen ylpeä siitä.

Voitko itse samaistua joihinkin asioihin, joita itse pidän elämässäni tärkeinä? Mitkä asiat ovat tärkeimpiä sinun elämässäsi? Kommentoikaa ja kertokaa omasta elämästänne. 

(Osan kuvista tarjoaa WeHeartIt)

You Might Also Like

2 Comments

  1. Ihana oli lukea "nykyajan" nuoren järkeviä ajatuksia! Tunnen itseni kyllä hyvin vanhaksi, vaikka olenkin vasta 29 :D Sulla on visuaalisti yksinkertainen, mutta kaunnis, yhtenäinen blogi. Suosittelisin kuitenkin kiinnittämään huomiota kielioppivirheisiin, varsinkin yhdyssanoihin :) Mukavaa syksyä!

    http://ruusuillatanssimistasittenkin.blogspot.fi

    VastaaPoista

Tilaa julkaisut sähköpostiisi

Kuukauden suosikki

Tykkää Facebookissa!