Minun evääni YO-kirjoituksiin

tiistaina, helmikuuta 13, 2018


Monilla on edessä nyt ensimmäiset kirjoitukset, toisilla taas viimeiset rutistukset, niin kuin itselläni. Olen nyt astunut kirjoitussaliin kolme kertaa ja jokaisella kerralla evääni ovat olleet lähes samanlaiset. En ole itse samanlainen ''terveysintoilija'', kuin mitä monet ystäväni ja lukioliaseni ovat. En siis ota kirjoituksiin mukaan esimerkiksi hedelmiä, vettä ja vaikka jotain hedelmäkiisseliä, jotka ovat osoittautuneet erittäin suosituiksi eväiksi YO-kirjoituksissa. On niin ihanaa, että joku jaksaa ikään kuin panostaa syömiseensä vielä kirjoituksissakin, mutta itse haluan vain napostella jotain herkkuja, jotka piristävät mieltä ja auttavat jaksamaan. Aikaisemmin olen myös ottanut mehun sijasta mukaani pienen limonadin, mutta nyt tämän kylmän sään takia, mehu tuntui mukavammalle vaihtoehdolle. 

On kuitenkin tärkeää, että kirjoituksiin ottaa mukaan jotain, josta itse pitää! Ja aivan järkyttäviä määriä syötävää ei kannata mukaan ottaa. En ole koskaan kuullut, että ketään harmittaisi kirjoitusten jälkeen, ettei ottanut enempää syötävää mukaan. Päin vastoin, moni on ottanut aivan liikaa syötävää mukaansa. Kannattaa pitää mielessä, että myös koulu saattaa tarjota opiskelijoille jotain naposteltavaa. Ainakin meillä, koulu tarjoaa opiskelijoille kirjoituspäivänä leivän, hedelmän ja mehua. Itse myös tykkään siitä, että mukana olisi jotain suolaista sekä makeaa naposteltavaa, kuten itselläni oli nyt hieman karkkia ja leipää. Muistakaa myös se, että kaikki tekstit pitää piilottaa! Itse ostin kyseiset karkit irtokarkkihyllyltä ja siirsin läpinäkyvään pussiin, samoin laitoin mehun juomapulloon, jossa ei ole mitään tekstejä. Muistakaa myös se, ettei vaatteissa saa olla mitään kirjoitusta, kun menette kirjoitussaliin! 

Älkää stressatko liikaa tulevia kirjoituksia! Muistakaa, että se riittää, että antaa kaikkensa ja että jokainen tähtää omiin tavoitteisiinsa. Tsemppiä! 

You Might Also Like

8 Comments

  1. Ääh, alkoi tekemään mieli herkkuja! Kiva postaus :)

    VastaaPoista
  2. Muistan sen paniikin, kun koitti miettiä mitä ottaa evääksi. Mä sairastan refluksitautia, joten eväissä ei saanut olla sokeria tai rasvaa, vaan paljon kuitua, jotta pystyin istumaan sen kuus tuntia. Edellisenä iltana oli aina kauhee laskeminen, että kai tulee kuitua syätyä tarpeeksi kirjotusten aikaan :D

    ♡:llä valoloytyy.blogspot.fi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Toivottavasti selvisit kuitenkin kaikista kirjoituksista ihan hyvin! Itse minun ei tarvinnut ottaa mitään tuon tyyppisiä asioita huomioon, joten olen aina ottanut mukaani vain sitä, mikä sillä hetkellä hyvälle tuntui.

      Poista
  3. Karkit voisivat kyllä todellakin piristää samalla kun tekee koetta, täytyypä pitää tuo mielessä! Aiemmin oon miettiny vaan just noita hedelmiä ja pähkinöitä, mutta kumma kyllä karkki ei ole tullut mieleenikään :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Itsellä nuo karkit ovat ainakin tuntuneet motivoivilta! Ainaki ne ovat tuoneet paremman mielen!

      Poista
  4. Tää oli kyl tosi kiva postaus! Aina kiva päästä toisen elämään ”sisälle” enemmän. Tsemppiä sulle kirjotuksiin vaikket ookkaan ensikertalainen ;)!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mukava kuulla ja tsemppit tulevat kyllä tarpeen!

      Poista

Tilaa julkaisut sähköpostiisi

Kuukauden suosikki

Tykkää Facebookissa!